مه پاش رستوران مهپاش رستوران ایتالیایی
مه پاش رستوران
دی ۳۰, ۱۳۹۶
مه پاش خانگی مهپاش خانگی آذر تجهیز
مه پاش خانگی
بهمن ۲, ۱۳۹۶
مه پاش نازلی مه پاش رستوران مهپاش نازلی1

مه پاش نازلی مه پاش رستوران مهپاش نازلی

مه پاش نازلی

از سیستم های مه پاش نازلی در کلیه صنایعی که نیازمند به رطوبت می باشند می توان استفاده کرد. در ایران از حدود ۱۴ سال قبل سیستم های افزایش رطوبت در صنایع مرغداری و دامداری وارد عرصه صنعت شده است و تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است.

در صنایع مرغداری با توجه به نیاز وجود رطوبت جهت جلوگیری از شیوع بیماری در سالن ها از سیستم مه پاش استفاده می کنند. علاوه بر افزایش رطوبت فضا برای ضدعفونی کردن سالن نیز از این سیستم استفاده می کنند. در دامداری هایی که در مناطق گرمسیر وجود دارد برای افزایش تمایل دام جهت خوردن علوفه و نیز به طبع آن افزایش میزان تولید شیر و یا در مجموعه های پرواری، افزایش میزان گوشت تولیدی از سیستم مه پاش نازلی استفاده می شود.

مه پاش نازلی مه پاش آلاچیق مه پاش خانگی و صنعتی

مه پاش نازلی مه پاش آلاچیق مه پاش خانگی و صنعتی

اهداف اصلی در استفاده از سیستم های مه پاش نازلی :

– افزایش میزان رطوبت فضا
– کاهش دما

انواع سیستم های مه پاش

سیستم مه پاش نازلی با توجه به اینکه سیستم تحت فشار می باشد یا خیر به دو دسته تقسیم می شود:

– سیستم مه پاش نازلی با الکتروپمپ
– سیستم مه پاش نازلی بدون الکتروپمپ

در سیستم مه پاش نازلی بدون الکتروپمپ با توجه به اینکه سیستم با فشار حداقلی همچون فشار آب لوله کشی نیز کار می کند نیازی به الکتروپمپ جهت تولید فشار نمی باشد. در این سیستم پیستون داخلی نازل ها با حداقل فشار باز شده و عمل پاشش صورت می گیرد.
در سیستم مه پاش نازلی با الکتروپمپ با توجه به اینکه نیاز ب

ه فشار کاری بالا می باشد از الکتروپمپ جهت تامین این فشار استفاده می شود. در این سیستم لازم است تا کلیه اتصالات دارای قابلیت تحمل فشار بالا را داشته باشند، در صورتی که اتصالات دارای این تحمل و قابلیت نباشند بلافاصله امکان پارگی و از هم پاشیدگی سیستم وجود دارد. در این سیستم نازل های مه پاش دارای پیستونی هستند که برای باز شدن نیازمند فشار می باشند. با توجه به وجود فشار در این نوع سیستم آب عبوری از نازل ها به میزان بالایی پودر می شوند.

تجهیزات مورد نیاز برای سیستم مه پاش بدون الکتروپمپ:

برای استفاده از این سیستم بهترین و مقرون به صرفه ترین حالت خرید پک های آماده می باشد که شامل مقداری شلنگ، تعدادی نازل و اتصالات می باشد.
با توجه به استفاده بالا از سیستم های تحت فشار و کارآمدی این سیستم نسبت به سیستم بدون پمپ لازم است بطور مفصل درباره این نوع سیستم توضیح داده شود.

تجهیزات مورد نیاز برای سیستم مه پاش تحت فشار( با الکتروپمپ):

– الکتروپمپ پیستونی
– نازل
– شیلنگ تحت فشار
– پایه نازل
– تابلو برق
– فیلتر
– اتصالات خاص از قبیل ( ابتدای خط، انتهای خط ، سه راهی ، چهار راهی و …)

الکتروپمپ پیستونی:

پمپ فشار قوی سیستم مهپاش1

پمپ فشار قوی سیستم مهپاش۱

اصلی ترین بخش در سیستم مه پاش نازلی الکتروپمپ تحت فشار می باشد. پمپ های آب دارای چندین مدل مختلف می باشند. پمپ ها با توجه به نوع و شکل ظاهری و نیز نحوه کارکرد یکی و یا هر دو هدف اصلی که عبارت از

۱- تامین هد

۲- تامین فشار

را دنبال می کنند. در سیستم های مه پاش هدف اصلی تامین فشار می باشد که به همین منظور پمپ های مورد استفاده در این نوع سیستم ها از نوع پیستونی یا پمپ های تحت فشار است. پمپ های تحت فشار بر حسب میزان فشار تولیدی نهایی به چندین دسته تقسیم می شوند. عمده دسته بندی پمپ ها به دو دسته اصلی ۱۱۰ بار و ۲۰۰ بار تقسیم می شوند. البته پمپ هایی با فشار کمتر از ۱۱۰ بار نیز موجود می باشد که عمدتا ساخت کارخانه های بدون نام و نشان می باشند. برای کنترل بهتر الکتروپمپ های تحت فشار بر روی خروجی این پمپ ها از شیر رگولاتور استفاده می کنند.

نازل مه پاش:

نازل مهپاش استیل-آذر تجهیز

نازل مهپاش استیل-آذر تجهیز

نازل های مه پاش که وظیفه آنها تبدیل کرن آب به پودر می باشد را نیز می توان یکی از ارکان مهم این سیستم در نظر گرفت. نازل های مه پاش با توجه به نوع متریال و نیز سایز به چندین دسته تقسیم می شوند. اگر بخواهیم نازل ها را براساس متریال دسته بندی کنیم باید بگوییم که برخی از نازل ها از استیل و برخی دیگر از جنس برنج می باشند. نازل های مه پاش بر حسب سایز پاشش از ۱۰ میکرون تا ۱۰۰ میکرون می باشند. که این سایز ها عبارتند از ۱۰، ۲۰، ۳۰ ، ۴۰، ۵۰، ۷۰، ۸۰ و ۱۰۰ میکرون می باشد. که هر یک از این سایزها برای مصرفی خاص مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال برای سیستم های مرغداری از نازل ۳۰ میکرون و برای گلخانه از نازل ۴۰ و ۵۰ و برای صنایعی که دارای میزان گرد و غبار بالا در فضا می باشند از سایز های بالاتر استفاده می شود.

شیلنگ تحت فشار:

شیلنگ های تحت فشار که وظیفه انتقال آب از پمپ تا نازل ها را بر عهده دارند بایستی توانایی تحمل فشار بالا را داشته باشند. شیلنگ های تحت فشار با توجه به نوع پایه نازل استفاده شده به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

– شیلنگ های تحت فشار پلی آمیدی
– شیلنگ های تحت فشار هیدرولیکی

شیلنگ های تحت فشار هیدرولیکی خود بر حسب تعداد لایه های سیم بکار رفته به دو دیته تقسیم می شوند که عبارتند از:

– شیلنگ تحت فشار هیدرولیکی یک لا سیم
– شیلنگ تحت فشار هیدرولیکی دو لا سیم

شلنگ های تحت فشار پلی آمیدی دسته دیگری از شیلنگ های تحت فشار هستند که با توجه به پایه های فیتینگی مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل شلنگ ها نیز مانند شلنگ های هیدرولیکی بر حسب فشار قابل تحمل دارای رنج های مختلفی هستند.
که قابلیت تحمل فشار تا ۲۰۰ بار را دارند.

پایه نازل:

پایه نازل قطعه ای در سیستم مه پاش نازلی می باشد که وظیفه ارتباطی مابین شلنگ ها را دارد و نازل بر روی این پایه نصب می گردد. پایه نازل با توجه به نیاز مشتری به دو دسته اصلی تقسیم می شود. پایه نازل فیتینگی و پایه نازل رزوه ای برای شلنگ های هیدرولیکی.
جنس پایه نازل ها می تواند از برنج و یا استیل باشد.
برای انتخاب نوع پایه ها و شلنگ ها باید دقت نمود تا نوع پایه با شلنگ هم خوانی داشته باشد زیرا در صورت عدم هم خوانی این دو متریال با یکدیگر قادر به نصب نمی باشیم.

تابلو برق:

برای راه اندازی و حفاظت الکتروپمپ ها لازم است تا تابلو برق مناسب نصب شود. تابلو برق ها با توجه به سایز الکتروپمپ و میزان توان موتور دارای المان های برقی می باشند. در تابلو برق های سیستم مه پاش با توجه به اینکه در برخی از مصارف بایستی میزان و زمان پاشش را کنترل نمود از تایمر و ریموت کنترل استفاده می کنند.
با استفاده از تایمر می توان میزان پاشش را بطور کاملا اتوماتیک کنترل نمود و نیز عملیات تا زمانیکه تابلو فرمان توقف را به پمپ ندهد ادامه خواهد داشت.
در تابلو های برق که دارای ریموت کنترل می باشد می توان با استفاده از ریموت تایلو را روشن و خاموش نمود که این امکان به کاربر داده می شود تا نیازی به رفتن به نزدیکی تابلو نداشته باشد.

فیلتر:

با توجه به اینکه خروجی نازل های مه پاش بسیار کوچک است و نباید ذرات و اجسام مانع خروج آب از نازل شود. که برای حل این مشکل از فیلتر های مربوطه استفاده می شود. دو نوع فیلتر برای سیستم های مه پاش مورد استفاده قرار می گیرد.

– فیلتر نمدی
– فیلتر پلی فسفات

فیلتر نمدی با توجه به سایزی که دارد کی تواند اجسام را در خود نگه دارد و از عبور آنها ممانعت نماید که اغلب از فیلتر نمدی با سایز ۵ میکرون یا ۱۰ میکرون استفاده می شود.
فیلتر پلی فسفات برای بی بار نمودن سیال عبوری مورد استفاده قرار می گیرد که در هنگام عبور سیال از قطعات و لوله های فلزی با توجه به بی باری سیال در جداره های داخلی لوله ها و اتصالات فلزی املاح و جرمی نمی چسبد. در این حالت هیچ گرفتگی در لوله بوجود نمی آید که باعث می شود در زمان بهره برداری هزینه های این دوره کاهش پیدا می کند. و طول عمر سیستم نیز افزایش پیدا می کند.

مشاوره رایگان