رطوبت ساز گلخانه زعفران / مه پاش زعفران

مصرف آب سیستم مه پاش آذر تجهیز
میزان مصرف آب سیستم مه پاش و تاثیر آن در طراحی سیستم های مه پاش
فروردین ۲۰, ۱۳۹۸
تونل ضد عفونی کننده هوشمند جهت مقابله با ویروس کرونا
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹
رطوبت ساز زعفران، مه پاش زعفران، رطوبت ساز گلخانه زعفران، مهپاش گلخانه زعفران

رطوبت ساز زعفران، مه پاش زعفران، رطوبت ساز گلخانه زعفران، مهپاش گلخانه زعفران

رطوبت ساز زعفران به سری رطوبت سازهای اطلاق می شود که در سالن های پرورش زعفران جهت تامین رط.وبت سالن مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از مزیت های بسیار مهم در کشت نوین زعفران   این است که این روش  نسبت به روشهای مرسوم،  از هرزروی آب و خارج شدن آن از دسترس گیاه جلوگیری می نماید که این موضوع به شدت میزان آب مصرفی را کاهش می دهد.

 

جهت دریافت مشاوره و آگاهی از قیمت مه پاش زعفران با شماره های ۰۲۱۵۵۴۴۲۰۶۳ و ۰۲۱۵۵۴۴۲۰۶۱ تماس حاصل نمایید.

 

جهت تامین رطوبت مورد نیاز گلخانه زعفران می توان از تجهیزات زیر استفاده نمود:

  •  رطوبت ساز پروانه ای ( مه پاش پروانه ای)
  • مه ساز التراسونیک
  • سیستم های ایرواشر

مه پاش زعفران، مهپاش گلخانه زعفران، رطوبت ساز گلخانه زعفران

رطوبت سازهای پروانه ای  گلخانه زعفران

رطوبت سازهای پروانه ای با استفاده از اکتروموتور پر قدرت و پروانه های با قدرت هوادهی بالا می توانند رطوبت مورد نیاز گلخانه های زعفران را تامین نمایند. طول عمر این دستگاه بسیار بالا می باشد و سرویس و نگهداری آن نسبت به سایر مدل های رطوبت ساز پایینتر است.

رطوبت ساز پروانه ای آذر تجهیز در دو مدل سقفی و مکعبی و در حجم های رطوبت دهی متنوع تولید می شوند.

در گلخانه های زعفران که در نزدیکی محل سکونت قرار دارند و میزان صدای دستگاه اهمیت دارد استفاده از این سیستم توصیه نمی شود.

مه ساز 4800،رطوبت ساز التراسونیک 4800

مه ساز ۴۸۰۰،رطوبت ساز التراسونیک ۴۸۰۰

رطوبت ساز مه ساز التراسونیک

رطوبت ساز التراسونیک یک سیستم رطوبت دهی کاملا الکترونیکی می باشد که با استفاده از فرکانس مناسب آب را به ذرات بسیار ریز تبدیل می نماید. در نتیجه  مه سبک  و سرد تولید می گردد.

مه ساز التراسونیک در ظرفیت های متعدد تولید می شوند و گلخانه داران محترم  می توانند با توجه به ابعاد سطح زیر کشت اقدام به خرید مدل مناسب نمایند.

رطوبت ساز زعفران مدل التراسونیک کاملا بی صدا می باشد اما با توجه به الکترونیکی بودن سیستم نیاز به سرویس دوره ای دارد و باید مطابق با روش های نگهداری که در کاتالوگ توضیح داده شده است از دستگاه استفاده نمود تا طول عمر دستگاه بالا رود.

سیستم های ایرواشر  مناسب گلخانه زعفران

سیستم ایرواشر سیستم تامین رطوبتی مدرن و پیشرفته ای می باشد که در گلخان های بزرگ و صنعتی زعفران مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت این ایرواشر گلخانه زعفران نسبت به سایر سیستم های رطوبت دهی بالاتر می باشد.

رطوبت ساز زعفران، مه پاش زعفران، رطوبت ساز گلخانه زعفران، مهپاش گلخانه زعفران

رطوبت ساز زعفران، مه پاش زعفران، رطوبت ساز گلخانه زعفران، مهپاش گلخانه زعفران

جهت دریافت مشاوره و آگاهی از قیمت مه پاش زعفران با شماره های ۰۲۱۵۵۴۴۲۰۶۳ و ۰۲۱۵۵۴۴۲۰۶۱ تماس حاصل نمایید.

روش های آبیاری در گلخانه زعفران

  • روش هیدروپونیک
  • روش آیروپونیک

پرورش زعفران گلخانه‌ای به روش هیدروپونیک (آب‌کشت)

روش کشت هیدروپونیک یا آب‌کشت است در واقع  واژه هیدروپونیک به معنی کار با آب است.
این روش ازلحاظ هزینه اولیه مشابه سایر روش های بسترسازی است اما راندمان کشت و تولید محصول را تا حدود ۳۰ درصد افزایش می یابد. در این روش با توجه به ثابت بودن هزینه هایی که برای سرمایش و گرمایش مصرف می شوند، مقدار سود خالص افزایش می یابد.
در این روش ریشه گیاه باید یا در هوای فوق العاده مرطوب، یا در آب و یا در بعضی مواد جامد (غیر از خاک) که رطوبت را به مقدار بالا در خود ذخیره می کنند، نگهداری شوند. در روش هیدروپونیک، آب موجود در اطراف ریشه، مواد مغذی و اکسیژن را به گیاه می‌رساند.

روش تولید زعفران به روش آیروپونیک (هواکشت)

ایروپونیک یا هواکشت یک روش باغبانی سرپوشیده است که در آن گیاهان در حالی رشد و نمو می‌کنند که ساختار ریشه‌شان در هوا معلق می‌باشد و به وسیله اسپری شدن مداوم آب حاوی مواد محلول معدنی و کودهای شیمیایی تغذیه می‌شوند.

در این روش هزینه های اضافی زمین های کشاورزی مانند: هزینه شخم زمین، هزینه رساندن آب به زمین، هزینه های  کارگر و… را وجود مدارد و به همین دلیل سودآوری چند برابر می شود.

خاک در هواکشت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد چرا که در حالی که ریشه‌ گیاهان به طور دائمی و یا متناوب در معرض مِه غنی از مواد مغذی قرار دارد همچنان می‌توانند به رشد خود ادامه دهند. هواکشت یا ایروپونیک در فضای بسته، راهکاری موثر برای پرورش سبزیجات در اختیار ما می‌گذارد بدون آنکه نیازی به کشت در گلدان و تغییر مجدد گلدان به منظور دسترسی بیشتر گیاه به فضا و مواد غذایی در خاک داشته باشیم.

مشاوره رایگان