مه پاش نازلی مه پاش رستوران مهپاش نازلی1
مه پاش نازلی
بهمن ۱, ۱۳۹۶
مه پاش گلخانه نازلی - مه پاش گلخانه تحت فشار آذر تجهیز
مه پاش گلخانه
بهمن ۴, ۱۳۹۶
مه پاش خانگی مهپاش خانگی آذر تجهیز

مه پاش خانگی مهپاش خانگی آذر تجهیز

مه پاش خانگی

با توجه به رشد روزافزون علاقه افراد به ایجاد فضاهای مطبوع و خنک در حیاط و محوطه های باز منزل و یا آپارتمان، نیاز است تا از سیستم های مه پاش خانگی استفاده شود. سیستم مه پاش خانگی در واقع سیستمی می باشد که می تواند موجب آسایش و آرامش افراد و ساکنین منزل و آپارتمان در فصول گرم سال شود. از سیستم های مه پاش خانگی هم برای طراوت محیط نشستن افراد و هم برای ایجاد رطوبت برای گل و گیاه استفاده می شود. این سیستم برای فضاهای باز مورد استفاده می شود. با توجه به مورد استفاده از سیستم مه پاش در منزل و یا آپارتمان نوع آن نیز تغییر پیدا می کند. سیستم های مه پاش خانگی با توجه به نوع استفاده به دو دسته تقسیم می شوند:

  • سیستم مه پاش خانگی بدون الکتروپمپ
    سیستم مه پاش خانگی با الکتروپمپ

یکی دیگر از موارد استفاده از سیستم مه پاش در منازل استفاده در سیستم دیوار سبز یا Green Wall می باشد. به این شکل که در راستای دیوار بر روی گلدان های نصب شده سیستم مه پاش نصب می شود. که با توجه به طول دیوار سیستم مه پاش نصب شده نیز به دو صورت با الکتروپمپ و بدون الکتروپمپ می باشد.

سیستم مه پاش خانگی بدون الکتروپمپ :

مه پاش خانگی مهپاش خانگی

مه پاش خانگی مهپاش خانگی MIST KIT

این نوع سیستم در واقع برای فضاهایی بکار می رود که رطوبت تولیدی برای مصرف گیاهان می باشد. علت آن هم این است که قطرات مه تولیدی در این مدل از سیستم های مه پاش بزرگ تر از قطرات مه تولیدی در سیستم مه پاش با الکتروپمپ می باشد که جهت ایجاد آسایش و آرامش افراد مناسب نمی باشد. بدین منظور برای فضاهایی چون نورگیر، بالکن و باغچه مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع سیستم مه پاش با توجه به نوع نازل های استفاده شده نیازی به افزایش فشار نیست . به همین دلیل در این دسته از سیستم های مه پاش خانگی الکتروپمپ مورد استفاده قرار نمی گیرد. این مدل از مه پاش ها به صورت یک پکیج آماده بوده و فقط به شیر آب وصل می شوند. این پکیج از چندین نازل و اتصالاتی چون پایه نازل و ته خط و نیز چندین متر شیلنگ و بست های مربوط به نصب روی دیوار و نیز اتصال مربوط به شیر آب تشکیل شده است.

با توجه به سادگی و نیز نوع متریال های استفاده شده در این نوع از سیستم های مه پاش قیمت این سیستم ها بسیار پایین تر از مدل با الکتروپمپ می باشد. علاوه بر قیمت مورد دیگری که می تواند مورد بررسی قرار گیرد سادگی در نصب این سیستم می باشد.

این نوع پکیج های آماده اغلب به صورت ۸، ۱۲ و ۲۰ نازلی می باشند.

سیستم مه پاش خانگی با الکتروپمپ:

مه پاش خانگی مهپاش حیاط مه پاش خانگی

مه پاش خانگی مهپاش حیاط مه پاش خانگی

این نوع از سیستم های مه پاش با توجه به استفاده از الکتروپمپ جهت تولید فشار نسبت به نوع قبل تفاوت عمده ای دارند. این تفاوت ها هم در تجهیزات و هم در مه تولیدی می باشد. تجهیزات مورد استفاده در این نوع بایستی قادر باشند در مقابل فشار تا ۲۰۰ بار تحمل داشته باشند. با توجه به وجود فشار کلیه تجهیزات تحت فشار می باشند .

تجهیزات مورد استفاده در این مه پاش خانگی عبارتند از:

الکتروپمپ پیستونی
شیلنگ تحت فشار
نازل
پایه نازل و اتصالات تحت فشار
فیلتراسیون
تابلو برق

الکتروپمپ پیستونی:

با توجه به اینکه در سیستم مه پاش خانگی تحت فشار نیاز به وجود فشار بالا جهت عملکرد نازل های مه پاش می باشد الکتروپمپ پیستونی جزء لاینفک این سیستم است. الکتروپمپ های پیستونی با توجه به نوع عملکردی که دارند قادر به تولید فشار تا ۲۰۰ بار می باشند. با توجه به فضای مورد استفاده می توان اندازه الکتروپمپ ها را تعیین نمود. الکتروپمپ های پیستونی در سایز های ۱۱۰ و ۲۰۰ بار می باشند.

شیلنگ تحت فشار:

با توجه به وجود فشار لازم است از شیلنگ هایی استفاده شود که قادر به تحمل فشار باشند. شیلنگ های سیستم مه پاش خانگی از نوع پلی آمید می باشد. این شیلنگ ها قادر به تحمل فشار تا سقف ۲۰۰ بار می باشند. قطر بیرونی این نوع شیلنگ ها در حدود ۱ سانتی متر است و با توجه به ضخامت داخلی بالایی که دارند از انعطاف اندکی برخوردار می باشند.

نازل:

یکی از مهمترین قطعات سیستم های مه پاش خانگی ، نازل های مه پاش می باشند. نازل های مه پاش وظیفه تبدیل آب به مه را دارا می باشند. با توجه به تحت فشار بودن سیستم لازم است تا پیستون داخلی نازل های مه پاش فقط در زمان وجود فشارباز شوند و نازل های عمل تولید مه را انجام دهند. و در هنگام نبود فشار این نازل ها به طور کامل بسته شوند. جنس نازل ها از استیل و یا برنج می باشد. سایز های مناسب نازل های مه پاش برای حالت خانگی ۲۰ و ۳۰ میکرون می باشد.

پایه نازل و اتصالات تحت فشار:

پایه نازل ها قطعاتی هستند که وظیفه نصب نازل را دارند این قطعات ما بین شیلنگ های تحت فشار قرار می گیرند. با توجه به استفاده از شیلنگ های تحت فشار پلی آمیدی، پایه نازل ها و اتصالات مورد استفاده از نوع فیتینگی می باشند. جنس این پایه ها و اتصالات از نوع استیل می باشند. این اتصالات قادر به تحمل فشار تا ۲۰۰ بار هستند.

فیلتراسیون:

برای آنکه آلودگی و یا جرمی وارد سیستم مه پاش خانگی نشود و موجب خرابی سیستم نگردد لازم است از سیستم فیلتراسیون در ورودی سیستم مه پاش استفاده شود. سیستم فیلتراسیون مورد استفاده در مه پاش خانگی از دو نوع فیلتر پلی فسفات و نمدی می باشد. فیلتر پلی فسفات برای بی باری آب بکار می رود که باعث می شود در صورت ورود هر جرمی در سیستم مه پاش با توجه به بی بار شدن، در دیواره های سیستم رسوب نخواهیم داشت. فیلتر نمدی مورد استفاده در سیستم مه پاش برای حذف ذرات و جرم های معلق در آب می باشد.

تابلو برق:

برای حفاظت سیستم مه پاش و همچنین برای کنترل بر عملکرد سیستم از تابلو برق استفاده می شود. این تابلو برق دارای تایمر و ریموت کنترل می باشد. با استفاده از ریموت کنترل می توان بدون حضور در کنار تابلو سیستم مه پاش را روشن وخاموش نمود . با استفاده از تایمر دیجیتالی می توان یک سیکل بینهایت بار برای روشن و خاموش بودن سیستم مه پاش بوجود آورد.

مشاوره رایگان