مه پاش گاوداری

مه پاش مرغداری ایتالیایی آذر تجهیز
مه پاش مرغداری
بهمن ۷, ۱۳۹۶
مه پاش صنعتی آذر تجهیز
مه پاش صنعتی
بهمن ۱۸, ۱۳۹۶
مه پاش گاوداری مهپاش گاوداری آذر تجهیز

مه پاش گاوداری مهپاش گاوداری آذر تجهیز

مه پاش گاوداری یکی از سیستم های خنک کننده مدرن به حساب می آید که می تواند ضمن ایجاد رطوبت نسبی اقدام به کاهش محسوس هوای گاوداری نماید. اما چرا از سیستم خنک کننده تحت فشار در گاوداری ها استفاده می شود؟

استرس گرمایی برای گاوها خطر قابل توجهی به شمار می رود. افزایش حرارت می تواند باعث مشکلات متعددی در گاوها و به خصوص گاوهای شیری شوند ( مشکلاتی مانند مصرف خوراک خام،استرس و کاهش میزان زاد و ولد و …)

استفاه از سیستم های خنک کننده تبریدی (مه پاش) به میزان قابل توجهی استرس گرمایی فصول گرم سال را از بین می برد.

همانطور که پیش تر گفته شد،گاوهای شیری نسبت به تغییرات دمایی محیط و هم چنین استرس های گرمایی بسیار آسیب پذیر هستند، حفظ سلامت گاوهای شیری به صورت ارگانیک و بدون استفاده از داروهای شیمیایی و آنتی بیوتیک ها برای سال های متمادی یک چالش بسیار مهم  تلقی می شد.

هنگامی که دمای محیط به صورت آهسته و یا به صورت ناگهانی شروع به بالا رفتن می نماید، این تغییرات به عنوان یک عامل استرس زا سبب ایجاد اثرات فیزیولوژیکی منفی در گاو می شود. این اثرات فیزیولوژیکی به صورت کاهش کیفیت شیر، کاهش میزان شیردهی و هم چنین تعداد زیادی از مشکلات جشمی در گاو می شوند.

تاثیر استرس گرمایی در گاوهای شیری

  • کاهش میزان شیردهی
  • کاهش کیفیت شیر
  • افزایش بیماری های جسمی
تاثیر مه پاش در گاوهای شیری

تاثیر مه پاش در گاوهای شیری

همه ما اهمیت تاثیر درجه حرارت محیط بر روی  گاوهای شیری را مورد توجه قرار می دهیم، اما در این شرایط اقتصادی مشترک، هزینه یابی سرمایه گذاری خنک کننده شما نیز بسیار مهم است.

روش های زیادی برای استفاده از راه حل های خنک کننده برای گاو های شیری وجود دارد. با این حال، انتخاب فناوری ها یا استراتژی هایی که کارآمد هستند و هنوز هم می تواند به طور موثر در مناطق بزرگ را خنک کند، می تواند یک چالش مهم باشد.

ثابت شده است که خنک سازی تبخیری  که یکی از کارآمد ترین و موثر ترین فرایندهای ایجاد محیط های کنترل شده ، به ویژه برای حیوانات حساس مانند گاو است.

در سیستمهای فشار بالا ، نازل های مهپاش بر روی فن های آکسیال نصب می گردند . آب  از نازل های ضد چکه با دهانه ۳ میکرون عبور می کند و کاملا پودر می شود . ذرات بسیار ریز آب توسط دمش حاصل از فن در محیط پراکنده می شوند و با جذب گرمای هوا تبخیر می شوند. این فرایند علاوه بر خنک سازی محسوس هوای اطراف دام رطوبت محیط را به صورت مثبت افزایش می دهد.

مه پاش گاوداری می تواند به دو صورت فوگر تحت فشار و یه به صورت فوگر- فن به کار گرفته شود.

مه پاش گاوداری مهپاش دامداری -آذر تجهیز

مه پاش گاوداری مهپاش دامداری -آذر تجهیز

مه پاش های پرکاربرد در گاوداری ها

  1. مه پاش فوگری
  2. مه پاش با فن آکسیال

مزایای نصب مه پاش در گاوداری ها:

  • کاهش استرس گرمایی در دام
  • افزایش میزان شیر دهی در گاوهای شیری
  • افزایش قابل ملاحظه در کیفیت شیر
  • کاهش بیماری های تنفسی
  • کاهش میزان مصرف آنتی بیوتیک و داروهای شیمیایی

مه پاش گاوداری

مه پاش گاوداری و دامداری آذر تجهیز

مه پاش گاوداری و دامداری آذر تجهیز

در مه پاش فوگری  در اطراف بهارخواب و آبخوری و مکان نگهداری گوساله ها مه پاش نصب می شود. در این سیستم می توان از دو طرح جهت پیاده سازی مهپاش استفاده می گردد.

مکان های نصب مه پاش در گاوداری ها

  • کنار آبخور
  • مکان نگهداری گوساله ها
  • بهار خواب

انواع سیستم مه پاش گاوداری

  • سیستم مه پاش با اتصالات اتومات طرح F
  • سیستم مه پاش با اتصالات هیدرولیکی

البته باید به این نکته توجه کرد که استفاده از تجهیزات هیرولیک امروزه کاربرد زیادی ندارد و از سیستم اتومات علی رغم قیمت بالاتر بیشتر استقبال می گردد.

مزایای استفاده از سیستم مه پاش با اتصالات اتومات

در این نوع سیستم اتصالات قابلیت آبندی بسیار آسان و سریع را دارند می توان در صورت نیاز و یا صلاحدید اقدام به جمع آوری، تغییر مکان نصب  لاین مه پاش نموده.

در این سیستم تمام اتصالات ضد زنگ بوده و تحت هیچ شرایطی زنگ زدگی در لاین مشاهده نمی شود.

به طور معمول در فوگر دامداری از نازل های با سایز ۳۰ میکرون استفاده می گردد. فواصل نصب هر نازل رابطه مستقیم با گرمای منطقه دارد. اما نصب دو عدد نازل در فواصل یک متر متداول است.

مه پاش با فن آکسیال در گاوداری ها

این سیستم نصب به سیستم منحصرا نازلی کارایی بسیار بالاتری دارد. در این مدل ، نازل های مهپاش بر روی فن آکسیال نصب می شوند، آب با فشار به پشت نازل ها پمپ می شوند و با عبور از دهانه نازل به ذرات بسیار ریزی تبدیل می شوند. جریان هوای ناشی از فن باعث می شود ذرات آب در هوا پراکنده می شوند.

ذرات پودر شده آب با جذب انرژی گرمایی هوا باعث کاهش دما در حدود ۱۵ درجه می شود.

آذر تجهیز مجری و طراح دهها پروژه در گاوداری ها

گروه صنعتی آذر تجهیز تولید کننده انواع سیستم های رطوبتی و وارد کننده تجهیزات مهپاش ایتالیایی آمادگی خود را جهت طراحی و اجرای سیستم های خنک کننده تبخیری در گاوداری ها اقصی نقاط ایران اعلام می نماید.

مشتریان محترم می توانند جهت دریافت مشاوره، کاتالوگ و یا هماهنگی جهت بازدید رایگان ( فقط در شهر تهران) با شماره های ۰۲۱۵۵۴۴۲۰۶۳۰ و ۰۲۱۵۵۴۴۲۰۶۴ تماس حاصل نمایند.

آذر تجهیز تمام با اطمینان خاطر در کیفیت محصولات خود ، تمامی محصولات خود را به مدت یک سال گارانتی می نماید.

مشاوره رایگان