سیستم مه پاش خودکار و اتوماتیک را ه موثر در صرفه جویی در هزینه ها

اجزای سیستم آبیاری قطره ای
اجزای سیستم آبیاری قطره ای
بهمن ۷, ۱۳۹۷
مصرف آب سیستم مه پاش آذر تجهیز
میزان مصرف آب سیستم مه پاش و تاثیر آن در طراحی سیستم های مه پاش
فروردین ۲۰, ۱۳۹۸
سیستم مه پاش خودکار

سیستم مه پاش خودکار

مه پاش آبیاری یکی از پیشرفته ترین سیستم های آبیاری در دنیا می باشد . که با استفاده از پمپ های فشار بالا اقدام به پاشش آب می نماید. در واقع سیستم آبیاری تحت فشار از لوله ها و اتصالات تشکیل شده است که در آن آب از منبع اصلی تا سطح مزرعه در داخل لوله ها با فشار بالا جابه جا و پخش می گردد. این سیستم می تواند با استفاده از بردها و تابلوهای کنترلی به صورت اتوماتیک کنترل شود که در ادامه درباره آن خواهیم نوشت.

سیستم مه پاش خودکار

در آبیاری های تحت فشار که سیستم های مه پاش یکی از آنها می باشد، به دلیل آنکه آب در یک سیستم محبوس است و چرخش آب در یک سیکل کامل می باشد می توان با نصب شیرهای برقی و سنسورهای مناسب در زمان های مناسب فرمان باز  و یا بسته شدن شیرها را بهند.

در سیستم آبیاری تحت فشار می توان سیستم مهپاش را به طور کامل اتوماتیک نمود و حتی این امکان وجود دارد که عمل باز یا بسته شدن شیرهای آب، شروع و خاتمه آبیاری را از دور و با سیستم تلفن و یا اینترنت مدیریت نمود. این مزیت فوق العاده ای در مقایسه با آبیاری های سطحی می باشد و می توان آن را به عنوان یک ویژگی بسیار مثبت و موثر اریابی نمود.

امروزه آبیاری تحت فشار خودکار کاربردهای فراوانی دارند از جمله در پارک، زمینهای بازی، فضاهای سبز شهری، باغ ها و باغچه ها از سیستم های آبیاری تحت فشار استفاده می گردد. استفاده از سیستم های آبیاری اتوماتیک تحت فشار مانند سیستم مه پاش ، این امکان را فراهم می کند تا به نیروی انسانی نیازی نباشد.

اگر در این مکان ها از سیستم های آبیاری سطحی استفاده شود لازم بود تا برای هر قطعه زمین یک کارگر به کار گماشته شود که می توانست هزینه ی اضافی ایجاد نماید.

تجهیزات لازم برای سیستم مه پاش خودکار 

  • شیر های برقی
  • سنسورهای مرتبط
  • تابلو های کنترلی شامل تایمر  و ریموت کنترل
  • بردهای ارسال پیامک جهت کنترل سیستم با پیامک

 

آذر تجهیز اولین و بزرگترین وارد کننده تجهیزات آبیاری و سیستم های مه پاش 

شماره های تماس ۰۲۱۵۵۴۴۲۰۶۳ و ۰۲۱۵۵۴۴۲۰۶۴

 

 

 

مشاوره رایگان