بررسی مهم‌ترین مزایای رطوبت ساز

قطعات مه پاش
آشنایی با نحوه کارکرد قطعات دستگاه مه پاش
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۱
بررسی مهم‌ترین معایب رطوبت ساز و راه‌کارهای آنها
تیر ۱۴, ۱۴۰۱
مزایای رطوبت ساز

مزایای رطوبت ساز

بررسی مهم‌ترین مزایای رطوبت ساز

به دلیل مزایای رطوبت ساز روز به روز بر تعداد کسانی که رطوبت ساز خریداری می‌کنند، افزوده می‌شود. رطوبت ساز دستگاهی است که باعث‌ افزایش میزان رطوبت هوا می‌گردد‌ و به این ترتیب محیطی با هوای مطبوع‌تر فراهم می‌کند.‌ خشکی‌ هوا می‌تواند منجر به مشکلات بسیاری شود.‌ در فصل‌های سرد سال، به کارگیری بخاری‌ها و هیترها می‌تواند باعث‌ کاهش میزان رطوبت هوا شود.‌ در این شرایط شما نیاز به دستگاه رطوبت ساز را احساس خواهید کرد. در فصل تابستان نیز استفاده از رطوبت ساز در مناطق گرم و خشک می‌تواند‌ باعث‌ فراهم کردن محیطی با هوای بسیار مطبوع و رطوبت کافی گردد. مشکلاتی مانند گرفتگی گلو و ترک خوردگی لب‌ها‌ می‌تواند به دلیل خشکی بیش از اندازه هوا باشد.‌ همچنین خشک بودن بیش از اندازه هوا موجب تشدید‌ آلرژی و بیماری‌های تنفسی می‌شود.‌ به همین دلیل استفاده از رطوبت  ساز می‌تواند ویژگی‌های بسیاری برای شما به ارمغان بیاورد.‌ انواع رطوبت سازها در ساختمان‌های مسکونی و همچنین دفاتر اداری و محیط‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.‌ در این نوشته به بررسی مهم‌ترین مزایای رطوبت ساز‌ خواهیم پرداخت و‌ شما را با مزیت‌های به کارگیری این دستگاه آشنا خواهیم کرد.‌ اگر شما نیز در محیط کاری یا خانه خود از خشکی هوا رنج می‌برید و به فکر استفاده از رطوبت ساز هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کنید تا بتوانید اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب نمایید.

مزایای رطوبت ساز
مزایای رطوبت ساز

 مهم‌ترین مزایای‌ رطوبت ساز

 بهبود سلامتی

مزایای استفاده از رطوبت ساز
مزایای استفاده از رطوبت ساز

 یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که استفاده از دستگاه‌های رطوبت ساز به دنبال دارد‌، کمک به بهبود سلامت افراد حاضر در ساختمان است.‌ رطوبت ساز‌ها با افزایش میزان رطوبت هوا و تعدیل آن، محیطی را فراهم می‌کنند که برای رشد میکروب‌ها و‌ باکتری‌ها‌ مساعد نیست.‌ به همین دلیل استفاده از رطوبت ساز باعث کاهش ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود.‌ باید به این نکته اشاره کرد‌ که فراوانی ابتلا به سرماخوردگی در فصل زمستان، بیشتر به دلیل خشک بودن هوا است.‌ در واقع هوای خشک محیط بهتری را برای ویروس‌های معلق در هوا فراهم می‌کند تا بتوانند زنده بمانند. همچنین استفاده از رطوبت سازها‌ تاثیر زیادی در کاهش علائم بیماری‌های مزمن انسدادی ریه و بیماری‌های تنفسی دارد.

 از طرف دیگر مشکلاتی مانند خشکی بینی‌، خون دماغ شدن،‌ ترک خوردن لب‌ها، خشکی پوست،‌ و … از دیگر علائم ناراحت کننده‌ای هستند که به دلیل خشکی هوا پیش می‌آیند.‌ این مشکلات می‌توانند با استفاده از یک دستگاه رطوبت ساز به راحتی حل شوند.

 الکترونیک ایمن

 یکی از مزیت‌های استفاده از رطوبت ساز‌ها که‌ کمتر به آن اهمیت داده می‌شود،‌ برقراری الکترونیک ایمن‌ در فضای اتاق است.‌ در صورتی که هوا بیش از اندازه خشک شود، جرقه ایستا می‌تواند به رایانه یا دیگر دستگاه‌های الکترونیکی آسیب برساند.‌ شما می‌توانید با به کارگیری‌ دستگاه رطوبت ساز،‌ میزان رطوبت هوای اتاق را تعدیل کرده و از ایجاد جرقه ایستا جلوگیری به عمل بیاورید.

‌ سلامتی گیاهان

مزایای استفاده از رطوبت ساز
مزایای استفاده از رطوبت ساز

‌ تقریباً تمامی ‌گیاهان آپارتمانی از انواع گیاهان گرمسیری هستند که در مناطق استوایی رشد می‌کنند.‌ برای اینکه بتوانید گل‌ها و گیاهان سالمی ‌را در‌ فضای داخلی ساختمان خود پرورش دهید، باید رطوبت کافی را‌ تامین کنید.‌ استفاده از رطوبت ساز در محلی که گل‌ها و گیاهان‌ قرار دارند، باعث شادابی و سلامتی هرچه بهتر آنها خواهد شد.

 افزایش طول عمر مفید اثاثیه

 یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از رطوبت ساز این است که باعث افزایش طول عمر مفید اثاثیه‌ می‌شود.‌ در صورتی که‌ هوای اتاق خیلی خشک‌ باشد، کاغذ دیواری و رنگ تحت تاثیر خشکی هوا قرار خواهند گرفت‌ و این‌ این امر می‌تواند نتیجه نامطلوبی بر جای بگذارد.‌ در حالی که شما با تعدیل میزان رطوبت هوا می‌توانید به حفظ بافت رنگ کمک کنید و‌ با استفاده از رطوبت ساز‌ رنگ دوام بیشتری‌ داشته باشد.‌ لوازم و مبلمان چوبی در تمامی‌ خانه‌های مسکونی و دفاتر اداری‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند.‌ در صورتی که رطوبت کافی در هوا وجود نداشته باشد،‌ قطعات چوبی صدمه می‌بینند‌ و شکاف‌هایی‌ در بین‌ آنها به وجود می‌آید.‌ گرد و غبار و آلودگی‌ها‌ در بین‌ این شکاف‌ها تجمع می‌کند و با گذشت زمان‌ اثاثیه چوبی‌ کیفیت خود را از‌ دست می‌دهند. در حالی که شما با استفاده از رطوبت ساز و جلوگیری از خشکی هوا می‌توانید به راحتی جلوی این مشکل را بگیرید.

 صرفه جویی در انرژی

‌ هنگامی ‌که رطوبت هوا متعادل باشد، بدن شما خود به خود احساس گرمای بیشتری می‌کند.‌ شما می‌توانید تفاوت احساس گرما را در دمای‌ مساوی در دو محیط خشک و‌ مرطوب مقایسه کنید.‌ هنگامی ‌که شما در دمای‌ یکسان در محیطی مرطوب قرار داشته باشید، احساس گرمای بیشتری خواهید کرد.‌ در حالی که اگر سطح رطوبت کم باشد، احساس خنکی‌ به شما دست خواهد داد.‌ به این ترتیب شما می‌توانید با افزایش میزان رطوبت در فصل زمستان به جای‌ درجه‌ سیستم گرمایشی‌تان،‌ با استفاده از رطوبت ساز در میزان مصرف انرژی صرفه جویی به عمل بیاورید و درعین ‌حال محیط مناسبی را برای زندگی یا انجام فعالیت‌های کاری فراهم کنید.

تنوع بالای رطوبت سازها و شناخت تفاوت آنها

‌ امروزه رطوبت ساز‌ها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند تا بتوانند در موقعیت‌های گوناگون پاسخگوی نیازهای مختلف کاربران باشند.‌ شما می‌توانید رطوبت ساز‌ها را در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف‌ تهیه کنید.‌ به عنوان مثال رطوبت ساز‌ها در انواع رطوبت ساز‌های مه گرم و‌ رطوبت ساز‌های مه سرد‌ در دسترس هستند.‌ برخی از رطوبت سازها، رطوبت را به روش تبخیر آب و برخی دیگر به روش التراسونیک‌ یا به واسطه ارتعاش امواج صوتی، باعث افزایش میزان رطوبت هوا می‌شوند.

آشنایی با مزایای رطوبت ساز و ویژگی‌های آن به شما کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن نیازها و شرایط محیط مورد نظر خود دستگاه مناسبی را انتخاب کنید. در صورتی که در مورد رطوبت سازها سوالی برای شما باقی مانده است یا نظری در این مورد دارید، خوشحال می‌شویم که آن را مطرح کنید. مشاوران و کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد مزایای رطوبت ساز هستند.

منبع: everydayhealth

مشاوره رایگان