کاربرد سیستم مه پاش در معدن طلا و انواع سنگ های معدنی

قیمت مه پاش ایتالیایی و تایوانی
قیمت مه پاش ایتالیایی و تایوانی
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۷
مه پاش التراسونیک
مه پاش التراسونیک ایجاد یک بخار سرد و مطبوع و سبک
تیر ۶, ۱۳۹۷
مه پاش معدن و مه پاش صنعتی

مه پاش معدن و مه پاش صنعتی

مه پاش معدن

از سیستم های مه پاش در موارد بسیاری استفاده می شود. یکی از این موارد استفاده در معادن می باشد تا بتوانند از پخش شدن گرد و غبار در محیط جلو گیری نمایند.

در بخشی از خطوط فرآوری معادن لازم است تا موارد استخراج شده از معدن که شامل قطعات نسبتا بزرگ سنگی می باشند را به کوچک ترین حالت ممکن تبدیل نمایند. به همین منظور از دستگاه های سنگ شکن استفاده می شود.

با توجه به نوع عملکرد این دستگاه ها که سنگ را به قطعات بسیار ریز تبدیل می نمایند مقدار قابل ملاحظه ای گرد و غبار در محیط تولید می شود.

این گرد و غبار دارای وزنن بسیار پایینی می باشد که با وزش باد به اطراف پرتاب می شود و در محیط پخش می گردد که با توجه به مسایل محیط زیستی تولید آلودگی می نماید. چرا که در بسیاری از موارد این ذرات ریز دارای سیلیس بالا بوده که خاصیت چسبندگی نیز دارد و به راحتی از محیط پاک نمی شود. بخش دیگری از گرد و غبار تولیدی در خطوط فرآوری معادن در مسیر نوار های نقاله می باشد.

نصب مه پاش بر روی نوار نقاله

با توجه به این مطلب که مواد بر روی این نوارهای نقاله مسافتی را طی می نمایند و برخی از این مواد بسیار سبک می باشند با وزش باد جابجا می شوند.

از سیستم های مه پاش نازلی یا فوگر برای معادن طلا و نقره با توجه به نوع خاک مصرفی در این معادن استفاده بیشتری می شود تا از پخش شدن ریز گرد ها در محیط اطراف معدن تا حد امکان جلوگیری شود.

سیستم مه پاش برای جلوگیری از پخش شدن این ریز گردها بدین صورت می باشد که با اسپری قطرات بسیار ریز آب در هوای اطراف این ریز گردها و غبار ها موجب چسبیدن این ذرات به قطرات آب می شوند که در این صورت قطرات آب سنگین شده و به سمت زمین سقوط می نمایند.

شرکت آذر تجهیز با تجربه مشاوره و نصب و راه اندازی سیستمهای مه پاش در معادن طلا و معادن تولید شن و ماسه قادر به ارائه خدمت می باشد.

مجموعه آذرتجهیز به عنوان یکی از وارد کنندگان تجهیزات سیستم های مه پاش در ایران قادر به تامین لوازم مورد نیاز این سیستم برای مشتریان محترم می باشد.

مشاوره رایگان