مه پاش رستوران

مه پاش نازلی مه پاش رستوران مهپاش نازلی1
مه پاش نازلی
بهمن ۱, ۱۳۹۶
مه پاش رستوران مهپاش رستوران ایتالیایی

مه پاش رستوران مهپاش رستوران ایتالیایی

مه پاش رستوران

مه پاش رستوران می تواند هوای بسیار مطبوع و دلنشینی را برای شما و مشتریان شما ایجاد نماید .با گرم شدن هوا جهت ایجاد فضایی مناسب برای استراحت مشتریان لازم است هوای محیط خنک و مطلوب گردد. در رستوران هایی که دارای فضای باز می باشند این امر کاری لازم الاجرا می باشد. زیرا در مکان های مسقف یا رستوران های مسقف با استفاده از کولر های گازی و یا آبی این طراوت و خنکی فراهم می شود.

 

مه پاش کافی شاپ و رستوران آذر تجهیز تمام استیل و ضد چکه

مه پاش کافی شاپ و رستوران آذر تجهیز تمام استیل و ضد چکه

در حالیکه برای فضاهایی که بدون سقف و در معرض تابش مستقیم آفتاب می باشند با استفاده از کولر گازی و آبی این امر امکان پذیر نمی باشد. چرا که در صورت استفاده از کولر در فضای باز از نظر هزینه های آب و برق به هیچ عنوان مقرون به صرفه نمی باشند.

پس بایستی راه حلی کار آمد تر و مقرون به صرفه تر را مورد استفاده قرار داد. این راه حل استفاده از سیستم های مه پاش رستورانی می باشد. لازم است در ابتدا اندکی در خصوص سیستم مه پاش مطالبی را بررسی کنیم.
سیستم مه پاش رستورانی به مجموعه تجهیزاتی گفته می شود که آب را با استفاده از سیستم تحت فشار به صورت قطرات ریز تبدیل می کند.

چرا باید از مه پاش در رستوران خود استفاده کنیم:

مه پاش باغ باغچه کافی شاپ و رستوران آذر تجهیز تمام استیل و ضد چکه

مه پاش باغ باغچه کافی شاپ و رستوران آذر تجهیز تمام استیل و ضد چکه

شاید بدون شک یکی از بزرگترین مزایای استفاده از سیستم مه پاش رستورانی این می باشد که این سیستم بسیار مقرون به صرفه می باشد. این مزیت از دو دیدگاه میزان برق مصرفی و نیز میزان آب مصرفی می تواند مورد توجه قرار گیرد.

از نظر برق مصرفی به این مسئله می توان اشاره کرد که با استفاده از تابلوی برق سیستم مه پاش رستورانی ، در سیستم موجب شده ایم تا در صورت عدم نیاز به تولید رطوبت، این سیستم یا با استفاده از ریموت کنترل و یا به صورت تایمر دار این سیستم را خاموش کنیم.

این سیستم از لحاظ میزان مصرف آب نیز مقرون به صرفه می باشد به این صورت که با توجه به پودر کردن آب و تبدیل آن به ذرات بسیار ریز معلق در هوا با حداقل میزان آب رطوبت بالایی را تولید می کند.

تجهیزات مه پاش شامل چه بخش هایی می باشد.

مه پاش رستورانی از تجهیزات زیر تشکیل می شود:

– تابلو برق
– الکتروپمپ
– شلنگ تحت فشار
– پایه نازل و تصالات
– نازل مه پاش
– فیلتراسیون ابتدا مسیر

تابلو برق :

با توجه به اینکه سیستم مه پاش رستورانی یک سیستم تحت فشار می باشد و نیاز به یک الکتروپمپ تحت فشار برای تولید فشار مورد نیاز دارد.

جهت حفاظت الکتروموتور سیستم مه پاش بایستی تدابیر مقتضی دیده شود تا الکتروموتور در طول مدت زمان مصرف آسیب نبیند و هزینه اضافی را به مجموعه رستوران تحمیل نکند. بدین منظور از تابلوی برق جهت حفاظت استفاده می شود.

از طرفی نیز با توجه به اینکه تابلو برق شامل یک دستگاه تایمر دیجیتال و ریموت کنترل می باشد . با استفاده از تایمر و ریموت کنترل می توان سیستم مه پاش را روشن وخاموش نمود و بطور کامل کنترل نمود.

الکتروپمپ:

برای آنکه بتوان آب را از حالت مایع به صورت ذرات معلق در هوا تبدیل کرد لازم است تا آب با فشار بسیار بالا از یک روزنه کوچک عبور نماید.

برای تامین این فشار لازم است از الکتروپمپ های تحت فشاراستفاده کرد. نوعی از این الکتروپمپ ها قادر هستند تا فشار را به ۲۰۰ بار برسانند.

شیلنگ تحت فشار:

انتقال آب در فضای بازرستوران ها از طریق شلنگ های تحت فشار صورت می پذیرد. این شلنگ ها دارای یک خاصیت بارزو مهم هستند و آن تحمل فشار تا سقف ۲۰۰ بار می باشد.

شلنگ های تحت فشار از نظر نوع به دو دسته پلی آمید و هیدرولیکی تقسیم می شوند. شلنگ های هیدرولیکی نیز با توجه به اینکه تعداد سیم بکار رفته در آنها چه تعدادی است نیز به چندین دسته تقسیم می شوند.

پایه نازل و اتصالات:

قطعه ای که در بین قطعات شلنگ نصب می شود تا نازل بر روی آن سوار شود پایه نازل می باشد. انتخاب پایه نازل و اتصالات بر حسب انتخاب شلنگ می باشد.

هرگاه شلنگ تحت فشار از نوع پلی آمید باشد پایه نازل و اتصالات نیز از نوع فیتینگی می باشد.

برای شلنگ های تحت فشار هیدرولیکی پایه نازل و اتصالات انتخاب شده از نوع رزوه ای می باشد. پایه نازل ها از چندین نوع متریال می باشند.

متریال های پایه نازل و اتصالات می توانند برنج، استیل و یا قطعه آهنی آبکاری شده باشد. با توجه به نوع متریال قیمت این پایه ها و اتصالات نیز متفاوت می باشد.

در انتخاب پایه نازل و اتصالات و نوع متریال آنها بایستی دقت لازم را داشته باشیم تا سیستم مه پاش دچار مشکل نشود.

نازل مه پاش:

نازل مهپاش تمام استیل ایتالیایی آذر تجهیز

نازل مهپاش تمام استیل ایتالیایی آذر تجهیز

یکی از مهم ترین قطعات سیستم مه پاش رستورانی نازل های سیستم می باشد. زیرا این قطعات بطور کامل در معرض دید افراد در محل رستوران بوده و نباید باعث صلب آسایش و آرامش افراد گردند. سایز مناسب نازل های مه پاش رستورانی ۳۰ و ۲۰ میکرون می باشد زیرا با این سایز ها شرایط محیطی بسیار مطلوبی وخواهیم داشت. نازل های انتخاب شده برای سیستم مه پاش رستورانی نباید تحت هیچ شرایطی چکه نمایند. زیرا این مسئله می تواند موجب صلب آرامش و آسایش افراد در محیط گردد. جنس متریال نازل های مه پاش رستورانی می تواند استیل و یا برنج باشد. علت آنکه جنس نازل ها این دونوع متریال می باشد آن است که نباید نازل ها تحت هیچ شرایطی زنگ بزنند زیرا در این صورت هزینه های زیادی برای مجموعه های رستورانی دربر خوهد داشت.

فیلتراسیون ابتدای مسیر سیستم های مه پاش:

برای آنکه سیستم مه پاش رستورانی دچار مشکلی از لحاظ ذرات ریز و معلق در آب نشود از سیستم فیلتراسیون در ابتدای مسیر استفاده می شود. عملیات فیلتراسیون برای دو هدف اصلی صورت می پذیرد.

اول آنکه با این کار ذرات معلق در آب که موجب گرفتگی نازل های مه پاش می شوند را حذف می کند.

دوم آنکه با استفاده از فیلتراسیون می توانن سیال و تمام ذرات معلق در آن را بی بار نمود.

این عمل کمک می کند تا در صورت عبور ذرات، ذرات در نازل ها و اتصالات موجب گرفتگی و رسوب نشود. ایم عملیات با استفاده از فیلتر های نمدی و پلی فسفات صورت می گیرد. این امر موجب کاهش هزینه های تامین و نگهداری سیستم مه پاش رستورانی خواهد شد.

مشاوره رایگان